onsdag 4 mars 2009

Gul.

De hade lagt en svart t-shirt över honom så bara de gula tassarna stack fram. Det var så B hittade honom och det var så B bar hem honom. Gul avskydde att bli buren och även om vi övade misstänkte han alltid någon form av fuffens. Den här gången fanns inga alternativ och mer fuffens finns inte längre i Guls värld. För att Gul inte finns mer. I Guls värld var alla människor troll och farliga. Jag försöke länge förstå varför alla utom jag och B kunde vara troll. Jag hittade ingen orsak.


Skälet framkom tydligt idag. Det var ett troll som körde bilen. Du hade rätt Gul. Du hade rätt. Det var jag som inte förstod bättre.

28 kommentarer:

Anonym sa...

Dumma troll!
Kram

emve sa...

Men nej! Jag beklagar förlusten :(

Kramar och tassar från mig och kissegubbarna

Jo sa...

Allra största kramen från ett av trollen som faktiskt ville Gul väl. Finaste Gul!
Nu börjar det blir lite väl många av våra vänner som ska samsas i katthimlen... :(
Håll hårt i lilla S och krama B från oss! Du vet var vi finns!

karro sa...

NEJ!!! inte Gul oxå. Stora stora kramar till dig, Saga o B

yllet sa...

Nej!! :( Stor kram till er!!

Laila och Johan sa...

Troll är lömska, Gul var en mycket, mycket klok katt. kraaam

Plastfarfar sa...

Så hemskt. Jag lider med er.

Anonym sa...

Nämen va f..!?

Anonym sa...

Så sorgligt.

Kram på er!

Millan sa...

Åhhh, värsta!! Kram till er.

Anonym sa...

Men åh, nej! =( Beklagar verkligen.

Annie - PD sa...

Neeeeeeeeeeeej :(
Nu får det vara nog.
Fina fina Gul.
Stora kramar till dig vännen

Fröken Svensson sa...

Å vad hemskt. Beklagar. Skickar kramar till dig!!!

Anonym sa...

Nej - inte igen! Men nu får han ju i alla fall träffa Grå igen i katthimlen.

Och han hade ju rätt i att troll bör man undvika.... framför allt om de kommer fort och snabbt i stora vrålåk.

Tusen Kramar

Camilla sa...

Lider med dig. Stor kram

Tantti sa...

Åh ... snyft! Jag har en katt som jag irriterar mig på varje morgon när jag är på mitt dåliga morgonhumör, men vad ledsen jag skulle bli om hon dog. Hon är nu 11 år. kram

Polly sa...

:´(

Tesa sa...

Fy fan... jag beklagar verkligen. Fy faeeen vad orättvist. och sorgligt.

Stor tröstkram

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Men fy, inte igen.

Kram på er!

J sa...

Oh nej! Kram

Tess sa...

Det gör ont i hjärtat!!!

Fegisen P. sa...

Åh nej. Så ledsen.

Blygisens betraktelser sa...

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej

No-one sa...

ÅNEEEEJ!!!!! NEJNEJNEJNEEEJ!
Nu blev jag gråtfärdig, så hemskt! Usch. Stackars, stackars Gul. Och er. Skickar många medlidande kramar till er.

Jenny sa...

usch, usch, tråkigt som sagt. kram

Blue sa...

Inte igen!

Jag skickar en mental kram, en jättestor sådan. Det är skit. Verkligen jätteskit. Älskade älskade djur.

Jag vet inte om du läser min blogg alls, men om du har läst den så vet du att jag fattar mer än vad jag vill förstå egentligen. På ett och ett halvt år, två hundar och en påkörd katt. Min sista lilla älskade förra fredagen.

Läs kommentaren i mitt sista inlägg från Cim. Precis så vill jag tro att det är, även om jag gråter som en fulgris när jag läser den. Men den är vacker.

*kram*

Anonym sa...

Så hemskt! Kram

Enannan sa...

Åh, fy vad sorgligt :(