torsdag 16 augusti 2012

Hon Med Det Låga Blodsockret.

När min chef kommer in och frågar extra vilken tid för den årliga läkarundersökning jag önskar ha och jag tittar på honom och säger " Hur många timmar innan är det man inte får äta" och han säger fyra och jag säger vad snällt att du frågar för jag kan bli väldigt hungrig så tittar han på mig (lite som jag vore dum) och då inser jag att det var ju just det efter tio år ihop som han tänkte på.

Lite senare går jag in och frågar om det var för min skull eller för kontorets skull. Allas skull, omgivningens skull svarar han snabbt.

7 kommentarer:

annika sa...

Sluta med kolhydrater så behöver du aldrig mer bekymra dig om ditt blodsocker eller ditt humör. Kroppen fixar det själv. Tro mig!

Nyfiken Alltid sa...

Ja jag höll på att dö (kändes det som) när jag fick undersökningen kl 13... Förstår precis frågan.

Sara sa...

Vänlig chef, som tänker på allas bästa :)

Spader Madame sa...

Ha ha ha. Han tänkte väl på sig själv...

mockapocka sa...

Haha! Du är rolig du, som får det låga blodsockret att låta som en charmig egenskap när effekterna av det i själva verket skrämmer slag på omgivningen! Väldigt hög igenkänningsfaktor där :)

Anna sa...

:D

Miss Upsey Daisy sa...

Annika- Jag kan dra ner. Har tänkt tanken.
NA- Jag hade helst haft den åtta...
HSara- Hehe..
Spader- :)
Mockapocka- Det är charmigt.. inte alls. ;-)
Anna- ho ho.